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Skies of Concrete in:

Life in leftover spaces
The New Yorker 2016
https://www.newyorker.com/culture/photo-booth/skies-of-concrete-life-in-leftover-spaces

Finding The Hidden Pockets Of Humanity In Urban „Under Spaces“
Fast Company I Meg Miller 2016
https://www.fastcompany.com/3057697/finding-the-hidden-pockets-of-humanity-in-urban-under-spaces

Rethinking Life Beneath Our Cities´Concrete Overpasses
Hyperallergic I Allison Meier 2016
https://hyperallergic.com/276583/rethinking-life-beneath-our-cities-concrete-overpasses/

Photographing Urban „Under-Spaces“
The Atlantic Citylab I Tanvi Misra 2016
https://www.citylab.com/transportation/2016/03/photographing-urban-underspaces-tk/474054/

People Sure Get Creative With the Space Under Highway Overpasses
Wired I Laura Mallonee 2016
https://www.wired.com/2016/04/gisela-erlacherthe-skies-of-concrete-unique-urban-spaces-underneath-the-worlds-highways/

Next Time You Pass an Overpass, Look Underneath It
SLATE I David Rosenberg 2016
https://slate.com/culture/2016/05/gisela-erlachers-skies-of-concrete-takes-a-look-underneath-overpasses-around-the-world.html

Concrete Skies: Photographer explores forgotten spaces below highways and bridges
Creative Boom I Katy Cowan 2016
https://www.creativeboom.com/inspiration/concrete-skies-photographer-explores-forgotten-spaces-below-highways-and-bridges/

Hidden Spaces Uncovered Beneath the World´s Overpasses
feature shoot I Eva Clifford 2016
https://www.featureshoot.com/2016/03/hidden-spaces-uncovered-beneath-the-worlds-overpasses/

Urban Under-Spaces
DOMUS 2017
https://www.domusweb.it/en/photo-essays/2017/01/31/gisela_erlacher_urban_under_spaces.html

Hidden Public Spaces
IGNANT I Jessica Jungbauer 2016
https://www.ignant.com/2016/03/23/hidden-public-spaces-captured-by-gisela-erlacher/

Vom Leben unter Brücken
Süddeutsche Zeitung I Carolin Gasteiger 2016
https://www.sueddeutsche.de/kultur/bildband-himmel-aus-beton-vom-leben-unter-bruecken-1.2891121

Bauwelt I Bettina Maria Brosowski 2015
https://www.bauwelt.de/themen/buecher/Himmel-aus-Beton-Skies-of-Concrete-Gisela-Erlacher-2450394.html

Eroberung des Firmaments
Der Standard I Gregor Auenhammer 2015
https://www.pressreader.com/austria/der-standard/20150808/282428462908283

NZZ Neue Zürcher Zeitung 2015
https://www.nzz.ch/feuilleton/foto-tableau/foto-tableau-von-gisela-erlacher-1.18580908

Kugelbuchs und Grasnarbe
Die Zeit
https://www.zeit.de/kultur/kunst/2012-03/fs-gisela-erlacher

Scheitern am Schönen
Franz Schuh
Künstlerisch haben diese Bilder Eigenart ohne Gepränge, paradoxerweise, indem sie vergebliche Bemühungen zeigen, eine Umwelt eigenartig, mit "Stil" zu gestalten. Man sieht, wie diese Versuche, einer Umwelt etwas Unverwechselbares, etwas geradezu Künstlerisches, etwas Schönes hinzuzufügen, scheitern – und das ist eine weitere Kunst dieser Fotografien: Es sind viele Bilder, die man am Ende auch als ein Bild gesehen haben kann. (...) Aber auch jenseits von Erklärungen haben die Fotografien etwas Faszinierendes. Man kann sagen, sie haben eine Aura. Zu ihrer Aura kommen die fotografierten Objekte nicht dadurch, dass sie gelungen sind. Im Gegenteil: Die Bilder zeigen ein Scheitern am Schönen. Das Schöne ist spürbar ebenso beabsichtigt wie im Resultat verfehlt. Erlachers Fotografien stellen mit großer Sachlichkeit eine Phänomenologie des architektonischen Mißglückens dar. (...) Man sieht, Geschmack ist gerade das, worüber man streiten kann. Aber die Fotografin streitet nicht mit Satire oder Polemik. Sie verwendet in ihrer Auseinandersetzung ein Verfahren, das vor allem aus der Literatur bekannt ist: das Zitat. Zitieren ist eine Kunst, also nicht bloß die Wiedergabe von etwas Vorgegebenem. Erlachers Art des Zitierens, die von ihr gewählten Ausschnitte der architektonischen Misere, machen sie erst deutlich. Eine Ästhetik des Hässlichen tut sich auf und lehrt den Betrachter über das zu staunen, was er selber schon oft genug gesehen hat.

Failure at the Hands of Beauty
Franz Schuh
In artstic terms these pictures are unique without being ostentatious, paradoxically so because they show futile efforts to design an environment strangely with „style“. You see how these efforts to virtually lend an artistic touch to the environment, to add something beautiful to it fail. And this is yet another artistic quality in these pictures: They are many pictures that one can in the end also have viewed as one single image. (...) Erlacher´s Photos remain fascinating beyond interpretation. One could say that the photographed object posseses an aura. Not because they have turned out well. Quite to the contrary, the photographs show a failure at the hands of beauty. The presence of beauty is as intended as the absence of it and Erlacher´s photographs reveal with a degree of objectivity a phenomenology of architectural failure. (...) This shows that taste is something one can disagree with. But the photographer uses neither satire nor polemics as her weapons, she uses a method for her dispute that is best known to us from literature: the quotation. Quoting is an art; it is not a mere reproduction of something that already exists. Erlacher´s method of quoting – her selection of details from architectural calamity – proves it. The ugly rears its head, teaching the viewer amazement over something they have already seen a million times.